Rád is igaz ebből akár csak egy is?
… Online vagy hagyományos üzletben termékeket vagy szolgáltatásokat árulsz, webáruházat üzemeltetsz?
… Hirdetsz akár Google-ben, Facebookon vagy más felületen?
… Akciózol, és azt gondolod, hogy mindent tisztességesen csinálsz?
… Hírleveleket küldesz ki, és azt hitted, hogy csak a GDPR-ra kell figyelned?
… Marketingesként fontos számodra, hogy amit az ügyfeleidnek tanácsolsz vagy beállítasz, az jogszerű is legyen?
… Fogalmad sincs, hogy vállalkozóként milyen jogszabályoknak kell megfelelned, amikor valamit eladsz?
… Tartasz attól, hogy megbírságolnak valamiért, amiről nem is tudtál, miközben kínosan ügyeltél rá, hogy mindent jól csinálj?
… Hallottál már a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról?
Ha csak egy pont is igaz rád a fentiek közül, jó helyen jársz!
A legtöbb vállalkozó nem hallott a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról. Aki igen, az azonnal úgy gondolja, hogy rá biztosan nem vonatkozhat az ezzel kapcsolatos tiltó szabályozás, hiszen ő bizony tisztességesen értékesít.
De biztosan így van? Mire vonatkozik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalma?
Mire kell figyelni vállalkozóként, hirdetőként, sőt marketingesként?
Bizony a marketingeseknek is tisztában kellene lennie ezekkel a szabályokkal, hiszen akár csak egy szó is jogsértővé teheti a reklámot, az értékesítési oldalt vagy a tervezett akciót.
Nem egyszer találkoztunk már olyan marketing, értékesítési tanácsokkal, melyek bizony jogszabályba ütköztek. Gyakorlott marketingesek is hibáznak, mert nem ismerik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó szabályozást. Akciós határidők, hírlevél szövegek, értékesítési technikák és még számtalan apróság esetén kiderülhet, hogy a jogszabályi előírásnak nem felel meg, miközben az ember vállalkozóként rendben találja, máshol is ezt láttad, vagy a marketinges akár még nyomja is, mert ez a „legújabb módszer, ami bizonyítottan működik”.
Lehet, hogy te azt gondolod, hogy mindent rendben csinálsz, a legjobb szándék vezérel, de ha a Fogyasztóvédelem vagy a Gazdasági Versenyhivatal megvizsgálja, akkor nem biztos, hogy egyetértenének.
Ám, még ilyen elsőre kilátástalannak tűnő helyzetben is van megoldás.
Így segítünk neked
Elkészítettünk egy online elérhető tudásprogramot a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról kifejezetten magyar vállalkozóknak.
Ez tényleg a lényeg, amire vállalkozóként szükséged van, ha meg akarsz felelni a jogszabályoknak. Mindez az átlagember számára is érthetően és követhetően megfogalmazva, azonnal alkalmazható gyakorlati tippekkel.
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok – útmutató vállalkozásoknak online tudásprogram két részből áll. A két rész anyaga egymásra épül, ezért a második nem érthető az első nélkül. Így vagy az 1. részt tudod megvásárolni külön, vagy az 1. és 2. részt egyben.
Aktuális tudnivalókat kapsz, hiszen ügyvéd által, mégis számodra érthetően készült a tudásprogram anyaga.
Ez a tudásprogram nincs tele idegen, érthetetlen szavakkal, vagy oldalakon át tartó mondatokkal, aminek a felét sem érted. Minden esetben a lehető legegyszerűbben magyarázzuk el a törvényi szabályokat, hogy vállalkozóként, marketingesként te is megérthesd.
A tudásprogram nem jogászoknak készült. Pont ez benne a lényeg. “Lefordítjuk” számodra a bonyolult, nyakatekert jogszabályi előírásokat érthetőre.
Szakértőnk olyan ügyvéd, aki mestere annak, hogy a bonyolult szabályokat érthetővé tegye.
Mit ismerhetsz meg a Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok – útmutató vállalkozásoknak tudásprogram 1. részében?
Megismerheted többek közt a következőket:
- A legfontosabb jogi alapok
Az elején tisztázunk mindent az alapoktól kezdve, amire szükséged lehet ahhoz, hogy pontosan megértsd, mire és mikor kell figyelned.
- Mikor beszélhetünk egyáltalán kereskedelmi gyakorlatról, és mikor lehet tisztességtelen?
Akár már egy hirdetés is elég hozzá?
- Sötét mintázatok
Ez már önmagában is rosszul hangzik, de a képzésben tisztázzuk pontosan, hogy mit jelent a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tekintetében, és mire kell odafigyelned.
- MLM és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
Ha MLM-es cég termékeit értékesíted, akkor erről feltétlenül tudnod kell!
- Megtévesztő vagy agresszív kereskedelmi gyakorlatok
Mik ezek, és hogyan kerüld el őket.
- Egy érdekes helyzet: a mulasztás
A mulasztás is probléma lehet? Mikor és hogyan?
Ha csak az 1. részt szeretnéd, rendeld meg most. Ha az 1. és 2. részt egyben szeretnéd, itt rendeld meg: